شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی خبر داد؛

تامین اعتبار به روزرسانی تجهیزات کتابخانه های عمومی استان لرستان

لرستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی از تامین اعتبار به روزرسانی تجهیزات کتابخانه های عمومی استان لرستان در اعتبارات سال آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، سید سجاد راستخانه مدیرکل کتابخانه های عمومی با همراهی میثم زندیه شیرازی، معاون اداره کل و حسین فلاح کردی، مسئول حراست کتابخانه های عمومی به منظور افزایش اعتبارات کتابخانه های عمومی استان با سمانه حسن پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی مفصلی از وضعیت کتابخانه های عمومی استان گفت: کتاب میراث فرهنگی و علمی یک کشور، یک هدیه ارزشمند و فاخر است. آثار متنی به‌ویژه آثار محققانه تاریخی موهبت الهی برای تاریخ، فرهنگ، تمدن و تعالی جامعه است. مطالعه کتاب متنی و نوشتاری ارزش فوق‌العاده و غیر جایگزین دارد.

سید سجاد راستخانه با بیان اینکه کتابخوانی باید ما را به تفکر و اندیشه وادار کند، افزود: برای اینکه بتوانیم به نیاز خود به دانستن و فهمیدن پاسخ دهیم باید روزانه ساعت مشخصی را به مطالعه و کتابخوانی اختصاص دهیم و مطالعه باید بخش مهمی از برنامه زندگی ما را تشکیل دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت کتابخانه های عمومی استان اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از پروژه های ساخت کتابخانه های عمومی استان درصد پیشرفت بالایی داشته و با مساعدتی از سوی دستگاه های مرتبط امکان افتتاح این پروژه ها در سال آینده وجود خواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: کتابخانه های قدیمی استان نیز میزبان جمع کثیری از مراجعه کنندگان بوده که به روزرسانی تجهیزات این کتابخانه ها ضروری است و امید است بتوانیم در آینده نزدیک تجهیزات جدیدی در اختیار این کتابخانه ها قرار دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این دیدار به علاقه شخصی خود به کتاب و مطالعه اشاره کرد و گفت: افزایش گرایش مردم به مطالعه از افتخارات بزرگ هر کشوری بوده که خود به خود منجر به کاهش بخش عمده ای از مشکلات و معضلات در بحث های گوناگون خواهد شد.

سمانه حسن پور با بیان اینکه کتابداران خدمات فرهنگی گوناگونی به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌دهند و در حوزه کتاب و کتابخوانی زحمات بسیاری را متقبل می‌شوند، اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای تامین اعتبار طرح‌های کتابخانه‌ای استان وظیفه‌ای بر عهده دارد که در انجام آن از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

وی افزود: برای توسعه سرانه کتابخانه‌های عمومی استان تا جایی که بتوانیم و بیشتر از پیش مساعدت‌های لازم انجام خواهد شد. امیدواریم این همراهی انگیزه‌ای برای خدمات ارزنده بیشتر و تاثیرگذارتر کتابداران در رشد فرهنگ استان باشد.

حسن پور با بیان رقم اعتبارات پروژه های ساخت کتابخانه های عمومی استان، گفت: در این خصوص حداکثر میزان تخصیص نیز برای این پروژها در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان مدیرت و برنامه ریزی استان در پایان این جلسه ضمن قول مساعد به منظور تامین اعتبار به روزرسانی تجهیزات کتابخانه های عمومی استان لرستان در اعتبارات سال 1403، بخشی از کتب مرجع کتابخانه شخصی خود را نیز به کتابخانه مرکزی خرم آباد اهدا کرد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 13 =